Plataforma del Hormigón

Concretando un futuro sostenible

Cursos

edX es una plataforma virtual, fundada por Harvard y MIT, en la cual, universidades líderes en los rankings mundiales ponen a disposición sus cursos, materiales de estudio y profesores, de manera gratuita y con la posibilidad de obtener una certificación. Desde la Plataforma del Hormigón, en colaboración con edX, queremos destacar aquellos cursos relevantes para la industria de la construcción y el desarrollo sustentable. Para más información, consultar el sitio web de la organización:  www.edx.org

Mechanical Behavior of Materials, Part 1: Linear Elastic Behavior
Explore materials from the atomic to the continuum level, and apply your learning to mechanics and engineering problems.
Duración: 5 semanas

Ver más

Mechanical Behavior of Materials, Part 2: Stress Transformations, Beams, Columns, and Cellular Solids
Duración: 4 semanas

Mechanical Behavior of Materials, Part 3: Time Dependent Behavior and Failure

Symmetry, Structure and Tensor Properties of Materials
An upper-level undergraduate engineering course that explores the structure and symmetry of materials and the profound effect that structure has on physical properties of materials..
Duración: 14 semanas

Sustainable Urban Development: Discover Advanced Metropolitan Solutions
Learn why cities are key in resolving global urbanization and sustainability challenges and how you can engineer tomorrow’s cities today.
Duración: 7 semanas

Co-Creating Sustainable Cities
Learn how citizen’s co-creation is key in making cities worldwide more sustainable.
Duración: 8 semanas

Cement Chemistry and Sustainable Cementitious Materials
Learn the basics of cement chemistry and laboratory best practices for assessment of its key properties.

Caer o No caer. El Secreto de las Estructuras
Las estructuras están presentes en todos los sistemas que nos rodean. Descubrirlas y comprender cómo funcionan es sencillo y fascinante.
Idioma: Español
Duración: 8 semanas

Technology Innovation for Sustainable Development
Learn how to use technology innovation as a tool to fight poverty and enable sustainable development